Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ruud Koopman - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ruud Koopman - WaarBenJij.nu

Hoi An

Door: Ruud en Anna

Blijf op de hoogte en volg Ruud

29 Januari 2014 | Vietnam, Hoi An

Het vliegtuig van Hanoi naar Danang en daarna de taxi brachten ons snel en comfortabel naar Hoi An. Hoi An is zoals veel toeristen ervaren een geweldige bestemming. Het historische stadje is gelukkig gevrijwaard gebleven van de Amerikaanse bombardementen. Het bruist van de activiteiten in het stadje. Hoi An staat bekend om de honderden kleermakers, die binnen 24 uur alles maken wat je maar wenst. Verder zijn er prachtige cafés en restaurantjes in fraaie historische gebouwen. Er is ook een uitgebreid nachtleven op de kades van de rivier, die door het stadje loopt. 's Avonds is de stad verlicht door duizenden lampionlampen. Het geheel is een hele aantrekkelijke stad, al zal de nog altijd zeer populaire ex leider Ho Chi Minh zich wel omdraaien in zijn graf. Wij hebben 4 dagen gefietst over het vlakke land in de buurt en hebben een paar keer gebruik gemaakt van plaatselijke pontjes over de rivier. Het was eigenlijk de Vietnamese Pontjesroute. Onderweg kregen wij een goede indruk van het leven op het land. Er zijn prachtige rijstvelden en er wordt veel groente en fruit geteeld. En wij zijn uiteraard ook naar het mooie strand gefietst dat 4 km buiten Hoi An ligt. En wij hebben natuurlijk de plaatselijke economie een flink steuntje in de rug gegeven als zal dat ons wel wat rugpijn opleveren, want de tas is wat voller geworden door de leuke jurkjes, rokjes en overhemden.

• 29 Januari 2014 - 13:32

Coby:

Wat sprookjesachtig mooi hoi an bij nacht. Daar kunnen jullie je eigen we vermaken.Het is helemaal een prachtig land zover ik jullie verslagen lees . En Anneke wat een leuke jurk, staat je goed

• 29 Januari 2014 - 18:15

Bep En Simon:

Hallo wat een geweldige foto's krijgen zo een mooie indruk van het land.zo te zien genieten jullie met volle teugen.en uit die volle tassen, kun je vast nog wel wat missen .gr.Bep en Simon.

• 29 Januari 2014 - 22:24

Klaas:

Wat een mooie stad in een karakteristieke streek eigenlijk midden in een enorme rivierdelta vandaar de pontjes route. Nog een tip, stop die kleren in een postpakketje en stuur ze op naar Nederland dat scheelt weer gewicht. zo te zien mooie kleding en fantastische zijden pakken, kennen ze ook al webwinkels dan bestel ik wat werkkleding. Zo te zien nog prachtig weer ook en dat in de winter. Logeren jullie in het Hoi An Beach Resort een collega van mij gaf hoog op van de enorme goede service en hartelijkheid van de Vietnamezen in dat resort. Dat fietsen spreekt ons erg aan deze zomer eerst maar eens proberen in Bretagne.
    Groeten van ons en blijven genieten.
    Làm cho tình yêu không chiến tranh

• 02 Februari 2014 - 19:07

Ina:

Ha lieve An en Ruud,

Ik ben er weer....prachtige mooie week gehad en wat het weer betreft echt het uiterste van zon tot bijna 2 meter sneeuw en regen....
    En de 100 km geschaatst in 5 uur 45 maar dat hadden jullie al mee gekregen....
    Hoi An zeg je dat elke ochtend tegen Anna? Hahaa
    Leuke stad en fietsend door het landschap zie je het meest....leuk!
    En wat een leuk kleedje heb je gekocht An!