Mekong Delta - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Ruud Koopman - WaarBenJij.nu Mekong Delta - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Ruud Koopman - WaarBenJij.nu

Mekong Delta

Door: Ruud en Anna

Blijf op de hoogte en volg Ruud

15 Februari 2014 | Vietnam, Can Tho

Vanaf Vung Tau zijn wij over Ho Chi Minh City naar de Mekong delta gegaan. Wij hebben er voor gekozen dit zelfstandig te doen, omdat wij nog vrij ruim in de tijd zaten. In HCMC hebben wij nog even snel een leuke, nieuwe camera kunnen scoren. Vanuit HCMC hebben wij een bus genomen naar My Tho. Daar hebben wij dezelfde middag nog een bootje met stuurman gehuurd en hebben wij een tripje gemaakt over de Mekong en enkele zijriviertjes. De volgende dag zijn wij met de bus verder gegaan naar Can Tho. Dat was weer een aparte beleving met de Vietnamese bus maffia. Een taxichauffeur bracht ons naar een bus stop. Daar werden de tassen uit onze handen gerukt en vroeg een man waar wij heen wilden. Toen wij het antwoord Can Tho gaven, werd er een prijs genoemd van 400.000 Dong. Na ons lachen mochten wij bieden. Wij gaven een prijs van 200.000. Vervolgens gingen alle aanwezige Vietnamezen lachen. Toen Ruud het zat was en de tas pakte voor een andere bus werd de prijs afgemaakt op 300.000. (circa 10 Euro). Tijdens de rit van 5 uur in de stokoude boemelbus gingen wij even rekenen en concludeerden dat wij zeker 100.000 teveel hadden betaald. Wel om kunnen lachen hoor. In Can Tho hebben wij een boottocht gemaakt van een dag. Wij hebben 2 drijvende markten bezocht. Op zich was het een mooie trip, alleen kregen wij wel het gevoel dat deze drijvende markten in stand worden gehouden voor de toeristen. Veel van de handel is verplaatst naar de vaste wal. Toch blijft een tripje over het water altijd leuk. Can Tho is een leuke plaats, met weinig toeristen die er overnachten en een leuke uitgaanswijk vlak bij ons hotel. Er is een strand aan de Mekong met louter Vietnamese toeristen. Wel wat het even schrikken toen wij in het restaurant zonder Engelstalige obers de menukaart kregen in uitsluitend Vietnamees. We hebben maar wat gegokt en heerlijk gegeten.

• 15 Februari 2014 - 10:41

Carolien:

Hoi lieve Ruud en Anne wat een mooie foto's ! Geniet nog van de rest van jullie prachtige reis.
    Veel liefs en tot gauw

• 15 Februari 2014 - 12:39

Ina:

Leuke plaatjes uit Can Tho! De vakantie schiet nu op he! Veel plezier!
    Liefs uit een stormachtig Wijdewup!