Ca Mau naar Rach Gia - Reisverslag uit Rạch Giá, Vietnam van Ruud Koopman - WaarBenJij.nu Ca Mau naar Rach Gia - Reisverslag uit Rạch Giá, Vietnam van Ruud Koopman - WaarBenJij.nu

Ca Mau naar Rach Gia

Door: Ruud en Anna

Blijf op de hoogte en volg Ruud

16 Februari 2014 | Vietnam, Rạch Giá

Na de mooie boottrips in het Mekong gebied zijn wij verder zuidwaarts gegaan naar de zuidelijkste (grote) stad van Vietnam, Ca Mau. De belangrijkste reden om naar Ca Mau te gaan was eigenlijk om daar te vertrekken met een kleine draadvleugelboot door de Mekong Delta naar de havenplaats Rach Gia. In Rach Gia kunnen wij de ferry nemen naar onze eindbestemming, het eiland Phu Quoc. Ca Mau is een provinciestad met brede straten en pleinen. Ook in deze stad verblijven er bijzonder weinig toeristen, dus is het de hele dag hello hello. Het is ons gelukt om de ferryhaven te vinden en om met handen en voeten te informeren hoe laat de boot naar Rach Gia de volgende dag zou gaan. Die boottocht is wel een bijzonder spectaculaire trip geworden. Wij dachten dat de boot 20 minuten voor vertrek wel vol zou zijn met 30 passagiers, maar in die 20 minuten lukte het om er zeker 25 extra meer mee te nemen. En het is toch echt geen grote boot. Met een bloedvaart van 50 km zijn wij door de smalle rivieren en kanalen gegaan, langs huizen, vrachtschepen en kleine vissersbootjes. Wij kregen visioenen van die James Bond film waarin Roger Moore achtervolgd wordt door een andere speedboot en uiteindelijk ontsnapt in een doodlopend kanaal door over de weg heen te gaan met zijn boot, die suffe sheriff in verbijstering achterlatend. Gelukkig is dat onze kapitein net niet gelukt, maar het scheelde niet veel. Kijk maar eens naar het filmpje. Tijdens de ruim 3 uur durende trip krijg je een goede indruk hoe de plaatselijke bevolking aan de rivier woont en werkt en hoeveel belangrijker die rivier is dan de weg.

Het filmpje staat op you tube

• 16 Februari 2014 - 08:23

Annemiek:

De vorige reactie begrijp ik niet helemaal...:-)
    Jullie maken wel wat mee....eukmook dat filmpje vanuit de boot. Kan me trouwens voorstellen dat jullie zelf ook een bezienswaardigheid zijn :-). Hoelang blijven jullie nog?

• 16 Februari 2014 - 08:25

Annemiek:

Eukmook = Leuk ook :-)

• 16 Februari 2014 - 11:49

Jaap:

Geweldig..!!!!

• 17 Februari 2014 - 21:48

Greet En Klaas:

Hallo hier zijn wij weer, even geen tijd gehad om te reageren wegens de interne schilderkunsten en het opknappen van de vloer en tussendoor genieten van de de olympische spelen veel pure emotie dit jaar en dat niet alleen bij het schaatsen. Dat TET feest herkennen wij wel zo gaan wij er bij ons ook mee om, 10 dagen feest van familie en samenzijn. Ik zie daar nog wel handel in de Fyra, geen sneeuw en meestal schrikken ze ook niet van een losliggend vloerplaatje. Wat voor Ruud om na het dealtje in Tsjechie een handelsmissie op te zetten in Vietnam. Vriendje wals nog tegengekomen in de Mekong Delta? Hij zat daar ook lekker te genieten van vrouwtje Mirjam en een wijntje. Gelukkig kun je daar nog lachen als je een ton teveel heb betaald. In Nepal hebben wij dezelfde toestanden meegemaakt en uiteindelijk lacht de local het laatst. De slaapzak die ik had gekocht moest voor min 10 graden zijn maar ze hadden er niet bij verteld dat het graden Fahrenheit was dus lag ik met al mijn kleren aan op 4300 meter te klapperen van de kou maar er is altijd iets positiefs aan, nu heb ik ook een slaapzak voor de tropen. Ik vroeg mij ook al af hoe ze al deze bederfelijke waar op die drijvende bootjes ooit slijten heb je gecontroleerd of het geen kunststof was want Taiwan is natuurlijk om de hoek. Ik zag dat Zorro ook aan boord van die raceboot zat of was het een overvaller die de verkeerd boot had genomen. Enerverende reis vol met belevenissen en mooi plaatjes. Die goudviskom op een brommer is een idee voor Dressel die heeft ook een aquarium en een motor, twee vissen in één klap. Zag ook weer zo'n praktische punthoed die is namelijk zo van vorm omdat ze hem dan kunnen gebruiken tegen de zon en als paraplu.
    Wij zijn erg benieuwd naar jullie belevenissen, foto's en de verhalen achter de verhalen.
    Fijne terugreis.
    Ở đây ở Hà Lan một lần nữa giá vé truyền thống trên menu.