Eindpunt eiland Phu Quoc - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Ruud Koopman - WaarBenJij.nu Eindpunt eiland Phu Quoc - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Ruud Koopman - WaarBenJij.nu

Eindpunt eiland Phu Quoc

Door: Ruud en Anna

Blijf op de hoogte en volg Ruud

18 Februari 2014 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Na onze trip van Noord naar Zuid Vietnam zijn wij aangekomen op het eiland Phu Quoc. Dat ligt onder Cambodja. Het heeft vroeger ook aan Cambodja behoord, maar de Fransen hebben in 1949 besloten dat het bij Vietnam hoort. Cambodja bestrijdt dit tot op de dag van vandaag en daarom is er nog altijd een Vietnamese legereenheid en vloot op het eiland. Phu Quoc heeft fraaie stranden. Wij hadden in augustus al een reservering gedaan voor een hut aan het strand, maar omdat wij sneller door Vietnam zijn gegaan dan verwacht moesten wij voor 3 dagen een andere accommodatie zoeken. Wij kwamen terecht in een mooi parkje vlak bij het strand. De eigenaren zijn een Vietnamese vrouw en haar Belgische man. Wij hebben er van genoten, want er ging nogal wat mis. De Belg van 62 was vroeger een jurist in de verzekeringsbranche. Samen met zijn vrouw zijn ze eigenlijk ongeschikt om een resort te runnen. Maar dat maakte het juist leuk. Regelmatig werd er door het echtpaar heen en weer geschreeuwd in het Frans over het park. Er waren al 2 honden en 2 katten, maar een huilende Duitse vrouw die op zoek was naar een tehuis voor 3 slecht verzorgde jonge katten kreeg het wel voor elkaar dat het echtpaar uit mededogen ook deze 3 maar opnam. Na de drie eerste dagen op Phu Quoc zijn wij naar onze laatste hut gegaan, de Beach Club, pal aan strand. Nou, dat is the real thing met alles er op en aan. Hut zowat op het strand, visbarbecues, cocktails, witte wijn, leuke fietstochtjes. Onze hut was sober, zonder airco en koelkast en de stroom viel iedere avond 4 keer uit, maar wat een plek! Kijk maar even naar de foto's. Helaas zit het er nu op en gaat de terugreis naar Ho Chi Minh City, Kuala Lumpur en Amsterdam beginnen.

• 18 Februari 2014 - 07:51

Hannie:

Wat een prachtige foto's (behalve die van geen wakker dier), hebben weer genoten van de reisverhalen. Weer het één en ander geleerd van Vietnam. Wensen jullie hele goede terugreis en tot gauw! Kus

• 18 Februari 2014 - 09:19

Ina:

Wat een idyllisch plekje aan de Beach! Ik heb ook genoten van jullie avonturen en een mooie terug reis! Als jullie opschieten kan je vanmiddag nog de 10.000 meter van Sven zien! Hahaa

Liefs Ina

• 18 Februari 2014 - 09:44

Dorien:

Hee ruud & anna,
    Genoten van jullie verslag, wat rot alleen van die camera :(
    Ik heb een vraagje over het Phu Quoc-verhaal: mijn nichtje en haar vriend gaan binnenkort ook, (en ook naar PQ) en ik vroeg me af of dit geen grappige plek voor hen zou zijn. Ze reizen budget natuurlijk, want jong, dus heb jij een naam en de prijs van dit gekke tentje?
    Succes met de terugreis en hopelijk tot hoors!

• 18 Februari 2014 - 10:43

Marieke Van Duijn:

Ja een zwaar leven..............Heerlijk om te lezen!
    Ik verheug me op jullei live te zien!

Liefs, marieke

• 18 Februari 2014 - 12:37

Coby:

Genoten van jullie reisverslag, en wat heerlijk om op zo,n mooie plek te eindigen.

Ruud en Anneke goede reis terug .

• 18 Februari 2014 - 16:06

Annemiek:

Inderdaad kwam bij mij meteen het liedje van Brigitte Kaandorp op ´Ik heb een heel zwaar leven....écht heel zwaar...moeilijk moeilijk moeilijk moeilijk....´ Wat een prachtige, bijzondere reis! Goede reis terug. Wij hier nog een dik kwartier en dan gaan we Sven zien.....SPANNEND!!!
    Liefs,
    Annemiek