Aan het werk - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Ruud Koopman - WaarBenJij.nu Aan het werk - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Ruud Koopman - WaarBenJij.nu

Aan het werk

Door: Ruud en Anna

Blijf op de hoogte en volg Ruud

15 Januari 2017 | Ecuador, Quito

Woensdag 11 januari zijn wij vertrokken naar Quito. Dat is de hoofdstad van Ecuador en ligt op 12 uur vliegen van Amsterdam. Het is dit keer niet alleen vakantie. Er is ook werk aan de winkel. Op donderdag hebben wij Ecuatoriana de Chocolate bezocht, een prachtige productie faciliteit van chocolade in Quito. De beste cacao ter wereld komt uit Ecuador en is afkomstig van het ras Arriba Nacional. Bij Ecuatoriana hebben wij uitgebreid geproefd wat voor SoPure de beste chocolade zou kunnen zijn. Na de proeverij zijn wij in de auto gestapt van Agustin van Ecuatoriana die ons in 7 uur naar Vinces heeft gebracht. Daar hebben wij vrijdag de coöperatie Apovinces bezocht die de belangen behartigt van 380 meestal kleine cacaoboeren. Eén van de boeren hebben wij bezocht op zijn bedrijfje. Het is wel geinig dat wij het hele proces van vruchten plukken tot chocolade proeven hebben meegemaakt.

• 15 Januari 2017 - 17:57

Bep En Simonkoopman:

Hallo leuk om te lezen en de foto, s te bekijken, heel nieuw om dat zo te zien.gr.Bep en Simon

• 15 Januari 2017 - 17:59

Bep En Simonkoopma:

Waarschijnlijk dubbel erg leuk verslag en foto, s gr

• 15 Januari 2017 - 18:24

Annemiek:

Leuk om het nuttige met het aangename te verenigen :). Wist niet dat Ecuador zo'n groot cacaoland is.... Leuk om dit te zien...

• 16 Januari 2017 - 09:42

Ina:

Ha lieve Anna en Ruud,
    Wat geweldig dat jullie dit doen! Veel succes met de zoektocht naar de beste chocolade en mooie dingen zien!
    Liefs Ien

• 16 Januari 2017 - 12:33

René En Hillie:

Hoi Ruud en Anna,

Leuk om het basisproduct te zien. Ik had eigenlijk geen idee hoe dat er uit zou zien voordat het een chocolade reep gaat worden.

liefs René en Hillie

• 16 Januari 2017 - 14:06

Kim:

Super om te lezen, Ruud en Anneke! Lijkt me ook heel interessant om dat hele proces van dichtbij te zien. Wij zijn vandaag alweer lekker aan het werk in Nieuw-Vennep. Nog wel een beetje duf nog na zo'n lange reis vanuit Tokio..
    Groetjes en goede reis nog verder!
    Kim

Ruud

Op dit blog kun je alles lezen over de reizen van van Ruud Koopman en Anneke Hartog uit Zaandam. In 2011 hebben wij een geweldige reis gemaakt met onze eigen auto door Zuid Amerika. Op 13 januari 2014 start er een nieuw avontuur in Vietnam.

Actief sinds 01 Mei 2010