Van Mui Ne naar Vung Tau - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ruud Koopman - WaarBenJij.nu Van Mui Ne naar Vung Tau - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ruud Koopman - WaarBenJij.nu

Van Mui Ne naar Vung Tau

Door: Ruud en Anna

Blijf op de hoogte en volg Ruud

05 Februari 2014 | Vietnam, Hoi An

Vanuit Hoi An naar zijn wij met de nachttrein naar Mui Ne gegaan. Mui Ne staat bekend als (kite) surfers paradijs. Bij aankomst kwamen wij er achter dat onze camera in de trein gestolen is door de conducteur, tenminste dat denken wij. Wij waren de enigen in de coupé en vlak voor aankomst haalde de conducteur wat vuil op. Dat deed hij alleen bij ons en daarna vertrok hij direct naar zijn eigen coupé. De foto's bij dit verslag komen dus van de telefoon. Het werd toch wel een keer tijd voor wat nieuws dus vonden wij het na een paar uur niet echt een ramp. Lonely Planet is erg enthousiast over Mui Ne. Het leek ons wat overdreven. Er is een leuke vissershaven en mooie duinen. En wij hadden een lekkere hut aan het mooiste stukje strand., maar dat strand is op veel plekken helemaal weggeslagen. Verder draagt de enorme hoeveelheid Russen ook niet bij aan een geweldig gevoel. Echt gezellig vonden wij deze mensen niet en veel bedrijven hebben Russische opschriften en je krijgt Russische menukaarten. Wij hebben toch wel lekkere stranddagen gehad. Na Mui Ne wilden wij eigenlijk naar de Con Dao eilanden, die 270 km uit de kust liggen. Dit zijn bounty eilandjes met fraaie stranden en een Nationaal Park. Daarvoor zijn wij nog naar Vung Tau gereden, 5 busuren zuidelijker. Helaas bleek daar dat de boot pas 3 dagen later zou gaan. Vung Tau is echter een vreselijke stad, die helemaal vol zat met vakantievierders uit Ho Chi Minh City. Wij hadden werkelijk het slechtste hotel van de stad. Dus zijn wij na 1 nacht gevlucht naar Ho Chi Minh City met het plan om daarna de Mekong Delta te bezoeken.

• 06 Februari 2014 - 11:01

Jaap En Marieke:

Hoi luitjes, wat een mooie reis is het weer. Jullie crossen het hele land door, genieten er lekker van en ook erg ondernemend. Wel jammer dat zo'n vent jullie camera interessant vond om mee te nemen en een stel russen bij elkaar geeft inderdaad veel herrie en vervelend gedrag. Maar er zijn meer mooie plekken en die weten jullie er vast wel uit te pikken. Heel veel plezier nog en blijf vooral jullie verhalen doorsturen.

• 06 Februari 2014 - 20:48

Coby:

Wat vervelend van jullie camera, je gaat er toch vanuit dat de conducteur wel te vertrouwen is, niet dus..
    Maar met het fototoestel maken jullie gelukkig ook mooie foto,s
    Weer genoten van jullie reisverslag.

• 08 Februari 2014 - 21:22

Klaas En Greet:

Mooi om te lezen waar jullie nu zitten en zo te zien een goede temperatuur en een relaxe periode in deze interessante reis, nog even naar de foto's gekeken van de Con Dao eilanden en inderdaad een schitterend Zwitsers leven resort.
    Hier hebben wij de Russen een lesje schaatsen gegeven 1, 2 en 3, morgen weer goud voor Irene.
    Zijn de Olympische spelen nog een beetje te volgen hier kun je gewoon de hele dag kijken wel mooie sporten zoals biathlon en snowboarden. Morgen de halve van Groet.
    Tốt đẹp chuyến đi, ôm để Anna và hãy cẩn thận của móc túi.

• 10 Februari 2014 - 09:43

Peter En Nettie:

Hoi allebei,

Wat een mooie reis maken jullie weer.
    Leuk om allemaal te lezen. Mooie foto's.
    Geniet er nog maar lekker van!