Saigon en het verkeer - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ruud Koopman - WaarBenJij.nu Saigon en het verkeer - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ruud Koopman - WaarBenJij.nu

Saigon en het verkeer

Door: Ruud en Anna

Blijf op de hoogte en volg Ruud

17 Januari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Saigon heeft circa 9 miljoen inwoners. En Iedere inwoner heeft een halve brommer. Dat betekent dat stad vol brommers zit. In deze verkeersjungle geldt het recht der sterkste. De bus is de allersterkste, dus daar moet je echt voor oppassen. Lager op de trap staan gewone auto's, daarna de brommers en daarna de voetgangers zoals wij. Niemand stopt voor een zebrapad en het rode stoplicht geldt pas nadat het zeker 10 seconden op rood staat. Oversteken moet je even leren. Je steekt voorzichtig over en geeft auto's voorrang. De brommers ontwijken jou, die gaan of voor of achter je langs. Net wat het snelste voor hen is. Kijk mar even op de video van het verkeer. Verder is Saigon best een gezellige stad. Goed straat eten en drinken. Leuk zijn de kleine straattentjes met een terras op de stoep tot aan de straat met hele kleine plastic stoeltjes of krukjes.

• 17 Januari 2014 - 07:46

Annemiek:

En...wagen jullie zelf he ook nog op/aan een brommertje??

• 17 Januari 2014 - 08:38

Ina:

Hahaa die Anna sta je er nog?? Levensgevaarlijk...blijven lachen!!
    Bij het gemeente theater is het een stuk rustiger!
    Markt ziet er gezellig uit! Veel plezier!

Kus Ien

:-) !!
    Veel plezier! x

• 17 Januari 2014 - 10:47

Hannie:

Wat een gekkenhuis daar, en je zou bij het aanzien van de slager op de markt meteen vegetarisch worden. Veel plezier en voorzichtig met oversteken!

• 17 Januari 2014 - 12:31

Lonneke:

Dat durf je toch niet, daar oversteken. Ik snap je ongerustheid Anna!
    Ziet er verder toch wel kleurrijk uit!
    En vegetarisch eten zijn ze toch erg goed in daar?

• 17 Januari 2014 - 13:29

Coby:

Weet je wat opvalt bij die drukke oversteek, je ziet geen enkele voetganger.
    Zo, n straatcafe ziet er gezellig uit, genoeg te zien

• 17 Januari 2014 - 19:35

Carolien:

Jeetje wat een chaos gelukkig gaan ze wel dezelfde kant op.
    Veel liefs!

• 17 Januari 2014 - 20:06

Bep En Simon:

Ontzagwekkend:enerzijds kalmte gevolgd door een grote chaos.leuke foto, s gr.bep en simon.

• 20 Januari 2014 - 20:07

Marieke Van Duijn:

Ha ha Ha Ha, ik zie het al voor me! Wat een lachen wereld is het ook daar!
    Wat knap om toch over te steken!

Heb het goed!

Marieke