Cat Ba eiland - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van Ruud Koopman - WaarBenJij.nu Cat Ba eiland - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van Ruud Koopman - WaarBenJij.nu

Cat Ba eiland

Door: Ruud en Anna

Blijf op de hoogte en volg Ruud

22 Januari 2014 | Vietnam, Ðảo Cát Bà

De meeste toeristen kiezen voor een bezoek aan Halong Bay vanuit Halong City. Wij kozen voor een verblijf op het rustige eiland Cat Ba. Cat Ba stad heeft veel hotels, restaurantjes en backpackers. Cat Ba is beroemd door de hoeveelheid eilandjes in de Chinese Zee. Wij hebben op dag 1 een boottocht gemaakt door de baai van Cat Ba en door het zuidelijke deel van Halong Bay. Het was een erg leuk gezelschap met Canadezen, Amerikanen, Duitsers en Italianen. Het was een prachtige dag, met een lekker zonnetje. Er is zelfs gezwommen, al was het water nog wel wat fris. Met kayaks zijn wij door grotten naar de meest afgelegen baaien gevaren en hebben wij zeldzame apen gezien. Het dorp in zee vlak bij Cat Ba is heel apart om te zien. Er drijven 600 woningen op vlotten, met 1.800 bewoners. De bewoners kweken onder hun huis vis. Iedere woning heeft stroom m.b.v. een generator, de satelliet ontvanger met televisie ontbreekt evenmin en op ieder vlot leeft een hond die de boel bewaakt om te voorkomen dat de buurman er met de vis vandoor gaat. Op dag 2 hebben wij een trek gemaakt dwars over het eiland heen met 3 gezellige Duitsers uit Heidelberg. Dit was een wandeling van 17km door een geweldig mooi landschap, die eindigde met een boottocht terug naar Cat Ba

• 22 Januari 2014 - 12:43

Jaap:

Hoi Anneke en Ruud, wat ziet dat er allemaal mooi uit. krijg dan ook zin...!!! Leuk om jullie verhalen te lezen en wat maken jullie er weer een mooie vakantie van. Veel plezier!!

• 22 Januari 2014 - 13:30

Annemiek:

Hé Ruud en Anneke,

Ziet er prachtig uit....wat een belevenissen! Heerlijk om weer mee te kunnen reizen met jullie :-). Geniet ze!!
    Groetjes, Annemiek

• 22 Januari 2014 - 18:34

Ina:

Wat gaaf zeg zo'n zee woning, van niemand last....hebben jullie daar een koppie thee gehaald?

Prachtige natuur daarzo!

Geniet ze en kweet niet of ik volgende week tijd heb om te reageren....
    Kus Ina

• 23 Januari 2014 - 18:53

Bep En Simon:

Hoi, wat een geweldige foto's , vooral de wandeling sprak ons wel aan.maar vinden het toch wat te ver .gr.blijf genieten bep en simon.

• 23 Januari 2014 - 19:02

Coby:

Geweldig wat een mooie natuur vooral de zeewoning sprak mij aan, elke dag verse vis.